Friday, January 31, 2014

Kita semua sedia maklum ada antara rakan-rakan yang hadapi masalah menerima SMS confirmation pendaftaran AD. 

Untuk makluman anda, saya rasa pendaftaran OK tapi anda tak tahu sama ada rakan baru tu dah daftar atau belum, kan? 

Saya cuma mahu berkongsi cara bagaimana nak check dan dptkan maklumat berkaitan: 

1. Lepas 2 jam pendaftaran, dan anda masih x terima mesej dari Data Entry Center (DEC), anda login akaun toneexcel anda. 
www.toneexcel.com 

2. Cuba tengok kat genealogy ada tak nama rakan yg anda register tadi? 
- Kalau ada, maknanya perdaftaran dah successful. 
- Kalau dalam genealogy masih takde nama rakan baru tu, cuba sms AD sekali lagi. 

3. If dah successful, untuk dapatkan IDP dan no tepon TTTE, mintak rakan baru login akaun toneexcel di website 

www.toneexcel.com 
Username : no kad pengenalan tanpa dash 
Password : 1234 

- Jika anda boleh login akaun, maknanya terbukti yg pendaftaran anda telah berjaya. 
- Kemudian click bahagian PROFILE dan anda leh tengok no IDP dan no telefon TTTE kat dalam tu. 

4. Lepas tu, jangan lupa untuk buat SMS/CALL untuk pengaktifan simkad. 

Leaders pls share this dengan rangkaian. 

PESANAN SAYA: Mohon check sendiri dulu (seperti di atas) sebelum call DEC

Setiap hari beribu pendaftaran baru, mohon bersabar 

Note: En Mazelan Abas dan pihak DEC tengah berusaha untuk mencari penyelesaian issue ini. 

Mohon kerjasama anda untuk bersabar Tolong jangan PM saya untuk tanya status akaun anda kerana saya tiada access kepada sistem dan saya ahli TTTE seperti anda semua...

Boleh daftar PERCUMA dulu di laman web di bawah:
www.mudah123.com/?ref=3505

Untuk mendapatkan maklumat tambahan, sila ke laman berikut:
http://toneexcel.biz/?id=221602

Salam Usahawan

Ikhlas Daripada :
Azhar

0111 - 864 8262



Read More
Adakah anda menghadapi masalah semasa mendaftar downline anda...

Ini mungkin disebabkan oleh sistem server yang penuh dengan SMS "sampah"....

Perlu diingat no telefon DEC 0147057769 hanyalah untuk pendaftaran SAHAJA dengan kod yang bermula dengan AD atau PT.

Kerana SMS tersebut akan dihantar terus ke dalam server computer untuk diproses.

Jadi JANGAN sesekali menghantar SMS berbentuk pertanyaan atau permintaan tertentu, kerana ia akan melambatkan pendaftaran rakan2 baru kita yang lain kerana server akan delete kesemua SMS yang tidak memenuhi format pendaftaran.

Satu lagi ada juga yang cuba call no komputer tu, maaf, komputer tak boleh jawab dan ia juga melambatkan pendaftaran baru.



***************************************************************************************************************

Boleh daftar PERCUMA dulu di laman web di bawah: 
www.mudah123.com/?ref=3505
ATAU


Untuk mendapatkan maklumat tambahan, sila ke laman berikut: 

Salam Usahawan 

Ikhlas Daripada : 

Azhar 0111 - 864 8262

Read More
Posted in , by jaarsmtd 11:02 AM No comments

Thursday, January 30, 2014

1. Anda boleh mengekalkan nombor telefon sedia ada
2. Tiada had masa untuk BERJAYA - boleh buat cepat atau perlahan
3. Anda boleh menaja tanpa had
4. Bonus dibayar 3 kali sebulan (11hb, 21hb, 31hb)
5. Tiada produk untuk dijual, hanya perkenalkan simkad TTTE SAHAJA
6. Anda boleh memiliki beberapa akaun (maksima hingga 10 akaun)
7. Tak perlu ingatkan rakan di dalam network utk top up sebab memang mereka selalu topup
8. Tak perlu beli stok yang banyak simkad
9. Penyelenggaraan rendah - HANYA RM20/bulan sahaja
10.Kos rendah untuk memulakan perniagaan
11.Pasaran meluas (37 juta pengguna telefon bimbit)
12.Produk yang diperlukan hampir semua orang
13.Umur 12 tahun pun boleh turut serta 
14.Terbuka juga kepada BUKAN warganegara Malaysia, perlu memiliki passport
15.Satu cara mudah untuk mendapatkan pendapatan pasif seumur hidup 
16.Dapat dilindungi dengan insurans bernilai RM100,000
17.Dapat mata ganjaran yg boleh ditukar ke tiket AirAsia,HP,diskaun Tune Hotel
18.Lucky draw setiap minggu/bulan
19.Bonus 2 bulan sekali dan setahun sekali
20.Bonus Umrah(muslim) dan Percutian(non muslim)
21.Bonus Sponsor paling tinggi dan Bonus Topup paling tinggi
22.Income boleh diwarisi sampai bila-bila selagi simkad aktif
23.Ikut coverage Celcom,dimana ada Celcom disitu ada TuneTalk
24.Boleh topup dimana saje sama dengan telco yg lain
25.Boleh buat call/sms/internet(data plan)
26.Diiktiraf oleh Lembaga Pelindung dan Kebajikan Pengguna Malaysia (LPKPM)
27.Menjadi biz partner syarikat-syarikat besar seperti  Stesen2 minyak,Bank2,7E ,Giant,Tesco dll
28.Dimiliki oleh sebuah syarikat yang sangat kukuh iaitu TuneGroup.com

Tiada ALASAN untuk berjaya....Masa tidak menunggu kita......

Mulakan langkah PERTAMA dengan mendaftar secara PERCUMA di http://mudah123.com/?ref=3505

Jika terdapat persoalan, boleh hubungi AZHAR 0111 - 864 8262 ( SMS @ WhatsApp )

Boleh juga dihubungi melalui laman Facebook :  Jutawan ToneExcel



***************************************************************************************************************

Boleh daftar PERCUMA dulu di laman web di bawah: 
www.mudah123.com/?ref=3505
ATAU


Untuk mendapatkan maklumat tambahan, sila ke laman berikut: 

Salam Usahawan 

Ikhlas Daripada : 

Azhar 0111 - 864 8262




Read More
Fenomena TuneTalk - ToneExcel (TTTE) semakin terasa..... 

Ramai pelanggan telco telah beralih arah ke TTTE.... 

Semakin bijak utk menambah pendapatan sampingan.... 

Jangan mengeluh & patah semangat dengan kenaikan harga barang2....

Jalan sudah dibuka seluasnya, JANGAN tunggu & lihat...

Kena bertindak segera......Ramai dah menyertai kami....

Anda bila lagi.....Jom sertai keluarga besar TTTE.... 

Boleh daftar PERCUMA dulu di laman web di bawah: 
 www.mudah123.com/?ref=3505 

 @ hubungi 0111 - 864 8262 utk maklumat lanjut



***************************************************************************************************************

Boleh daftar PERCUMA dulu di laman web di bawah: 
www.mudah123.com/?ref=3505
ATAU


Untuk mendapatkan maklumat tambahan, sila ke laman berikut: 

Salam Usahawan 

Ikhlas Daripada : 

Azhar 0111 - 864 8262

Read More

Monday, January 27, 2014


Beberapa hari yang lepas saya ada bertemu kawan yang dah lama buat tunetalk/toneexcel ini, dah hampir 3 tahun dia buat bisnes ini. Dia pun update saya cara dia buat, sangat bersungguh-sungguh. Dia sering mengadakan table talk. Dia sering mengadakan ceramah-ceramah kecil2an di area Perak. Dia sering bantu downline dia kesana kemari, dan dia boleh dianggap sebagai orang yang sangat membantu networknya untuk berkembang. Pendek kata dia sangat berkerja keras.

Saya berkesempatan pergi salah satu ceramahnya di Manjung baru-baru ini, dan saya sangat teruja dengan cara dia memberi ceramah mengenai bisnes ini. Memang dia seorang penceramah yang berapi-api, memang hebat.

Yang lagi hebat adalah, macamana dia boleh konsisten dengan cara yang sedemikian. Bukan senang nak cari seseorang yang sedemikian rupa. Ramai orang pumcit baru tiga empat bulan, tapi rakan kita itu masih melakukan cara itu sehingga minggu lepas. Masa dia berceramah tu, saya masih ingat kata-kata yang diucapkan. 

"Rakan-rakan, kerja kita sangat mudah, hanya promote orang di Level 1 sahaja, kita tidak perlu risau di Level 2, Level 3, itu bukan kerja kita, kalau masing masing sibuk mengembangkan level 1 mereka, secara automatik keseluruhan network anda akan berkembang, anda akan lihat komisyen anda meningkat setiap bulan".

Itulah diantara kata-katanya yang sangat betul, saya sangat setuju dan semua orang pun rasa sangat setuju.

Selesai sahaja memberi ceramah, dia ajak saya pergi minum di Lumut, dekat dengan Teluk Batik. Semasa bersembang, sempat saya bertanyakan soalan dan bertukar-tukar pandangan. Tetapi sesuatu yang mengejutkan berlaku, saya tanya dia, "tuan punya komisyen bulan lepas sudah berapa tuan?" Dia jawap "Tak banyak En Mazelan, tak sampai seribu lagi". Hah, tak sampai seribu? saya terkejut beruk mendengarnya. Takkan orang macam ini hebat dan rajin, komisyen tak sampai seribu. Lalu saya tanya dia, "Bulan lepas tuan dah sponsor berapa orang di Level-1 tuan?". Dia kata "Kosong en Mazelan, saya tak sempat nak sponsor orang level-1 saya, En Mazelan tengoklah sendiri, mana sempat, saya sebok bantu downline saje". "Habis tu, yang tuan bagi ceramah pukul gong suruh orang lain sponsor level 1 sahaja, tuan buat apa?", dia diam seketika sambil terkebil-kebil. Saya kata lagi "Tuan suruh orang lain buat, tapi tuan tak buat"

Saya sangat simpati pada dia, jadi saya nasihatkan dia "Kalau tuan nak ikut cakap saya, ikut, kalau tak mahu terpulang". Dia kata "Saya nak ikut cakap en Mazelan, tapi salah ke cara yang saya buat selama ini?". Saya tanya " Tak salah, tapi tuan puas hati ke dengan komisyen yang macam tu?", "Tak puas hati jugak en Mazelan", jadi, sebenarnya.....

Jawapannya SALAH ! Jangan Buat macam tu lagi !

Tuan sibuk bantu orang lain atau bantu downline, itu adalah BAIK, tetapi tuan tidak buat kerja tuan sendiri, iaitu sponsor orang di Level 1. Kerja tuan adalah sponsor orang di Level 1, dan itulah yang TERBAIK, sama seperti apa yang tuan cakapkan atas stage tadi sewaktu berceramah.

Ingat ! 
Musuh kepada yang TERBAIK, biasanya benda yang BAIK-BAIK sahaja.

Jadi, mulai minggu depan, saya kata pada dia, stop buat ceramah-ceramah, stop bantu downline dengan cara sedemikian, tuan kena mula semula buat kerja tuan sendiri, iaitu SPONSOR orang di Level-1. Kalau tidak, itulah hasilnya, buat lebih kurang 3 tahun, komisyen tak sampai seribu ringgit.

Kerja membantu downline secara demikian adalah kerja yang BAIK, tetapi terlepas dan tak buat kerja yang TERBAIK untuk dia. Saya terus bagi target pada dia, mulai bulan ini, dia kena fokus, pecahkan otak dan pecahkan usaha untuk menaja paling kurang 14 orang setiap bulan. Buatlah kerja kita sekurang-kurangnya 2 tahun, selepas itu, bolehlah berhenti menaja kalau mahu, tak payah buat lagi, saya yakin pendapatan dia paling kurang pun akan cecah 5 ribu setiap bulan. Itu baru dinamakan pasif income. 2 tahun pertama tu bukan pasif income, kerana dia masih bekerja untuk kembangkan level 1. Itu aktif income.

Dia pun pening lalat bila tiba2 saya marah dan suruh dia berhenti buat ceramah. Cara terbaik nak bantu downline adalah dengan pastikan dia ada buku panduan selepas menyertai program ini, dan kedua kalau mereka call tolong jawab, jangan tak jawab.

Tanpa buku panduan, mereka terkapai-kapai, sikit2 mereka akan rujuk pada kita, kalau sorang dua tak mengapa, kalau 2000 - 3000 orang semua nak rujuk kat kita, maut rasanya, maka kita jadi orang pertama terkeluar dalam bisnes ini, tak larat nak bantu semua.

Pesan saya, jika ingin mendapat income terbaik dalam bisnes ini, buatlah perkara yang TERBAIK.

< Petikan Daripada Email En. Mazelan Abas >


***************************************************************************************************************

Boleh daftar PERCUMA dulu di laman web di bawah: 
www.mudah123.com/?ref=3505
ATAU


Untuk mendapatkan maklumat tambahan, sila ke laman berikut: 

Salam Usahawan 

Ikhlas Daripada : 

Azhar 0111 - 864 8262


Read More
Dalam sejarah negara kita ada beberapa gelombang besar yang saya panggil phenomenal wave yang melanda negara kita, diantaranya.

1) Penggunaan Facebook. Pada tahun 2004, bulan Febuari, seorang bernama Mark Zuckerberg, bersama-sama rakannya di Harvard University, Eduardo Saverin, Andrew McCollum, Dustin Moskovitz dan Chris Hughes telah mencipta satu media sosial dinamakan Facebook. Ada yang menolak diperingkat awal, ada yang memang tak suka untuk berfacebook satu ketika dulu, tetapi jika ia merupakan gelombang besar, suka tak suka sekali pun, sehingga 2hb Mei 2013, 1.11 billion orang sedang menggunakan facebook.

Di Malaysia sahaja, bilangan penduduknya adalah 29,179,952 orang, pengguna internet sudah mencecah 17,723,000, tetapi pengguna facebook sahaja sehingga 13,589,520. 13 juta setengah, besar tu, itulah penangan jika satu-satu gelombang besar melanda. Cumanya ia mengambil masa beberapa tahun, baru kita dapat merasakan bahawa ianya merupakan satu gelombang besar.

2) Pengguna handphone. Pada 1983, Data Telecommunications System (Datel) telah diperkenal di negara kita. Dua tahun selepas itu, iaitu pada 1985, ATUR, wireless telephone system yang pertama telah dikeluarkan oleh Jabatan Telekom Malaysia (JTM). Waktu itu, boleh dibilang dengan jari berapa orang yang pakai ATUR, orang tersebut tergolong dalam golongan orang ajaib.

Pada peringkat awal, ada orang beranggapan, tidak mungkin mereka akan pakai telefon bimbit suatu hari nanti, kerana mungkin disebabkan harga atau pun ia dianggap barang yang sangat canggih. Tetapi apabila gelombang besar melanda, sehingga tahun 2011 sahaja, pengguna Maxis mencecah Maxis 13.9 juta orang, Celcom 13.0 juta orang, Digi 10.5 juta orang dan U-Mobile 4.0 juta orang. Suka atau tidak, mereka tidak boleh lari dari menjadi pengguna telefon bimbit. Cumanya ia mengambil masa beberapa tahun, baru kita dapat merasakan bahawa ianya merupakan satu gelombang besar.

Ada yang mengambil peluang ketika berlakunya gelombang seperti ini diperingkat awal, diantara syarikat atau individu yang menyambar peluang ini adalah, Ananda Krishnan, Saudi Telecom Company, Axiata Group Berhad, Telenor, U TV dan STT Communications. Tidak hairanlah mengapa mereka meraih keuntungan lumayan dari gelombang ini.

3) Ramalan saya (Mazelan Abas)- benar belaka - kata umbrela , satu lagi gelombang besar akan berlaku: Pakai handphone Dapat Duit. Pada Feb 2010, ToneExcel menanda tangani perjanjian bersama TuneTalk untuk membuat referral program. Jika telco lain, apabila mereka menjual topup, mereka akan berikan kepada wholeseller/distributer/retailer dan akhirnya sampai ketangan user. ToneExcel mengubah sedikit konsep ini dan memberikan keuntungan tersebut terus kepada user tanpa lalu orang tengah.

Pada April 2010, TuneTalk/ToneExcel dilancarkan secara rasmi. Sehingga kini ToneExcel sudah berumur 4 tahun, panggunanya masih sedikit hanya 167,000 orang sahaja, tetapi bilangan orang yang mendapat income beribu ringgit, malahan berpuluh ribu ringgit setiap bulan semakin meningkat, sesiapa yang menyambar peluang diperingkat awal ini, mula merasakan kelebihan menjadi pengguna TuneTalk/ToneExcel, dan apabila lengkap kitaran gelombang besar ini berlaku sepenuhnya, maka, anda sendiri boleh mengagak apa yang akan berlaku..........

Cumanya ia mengambil masa beberapa tahun, baru kita dapat merasakan bahawa ianya merupakan satu gelombang besar, dan mungkin waktu itu ia agak terlambat untuk kita bertindak. Saya cadangkan sambar peluang ini, jika ramalan saya benar, azhar akan mendapat faedah daripadanya, jika ramalan saya salah, saya rasa anda tidak akan rugi apa-apa.

Petikan Daripada Email Otai Mazelan Abas..

Berminat sila CALL@SMS 0111 - 864 8262

Maklumat lanjut di laman ini.....
http://toneexcel.biz/?id=221602

Daftar PERCUMA di laman ini...
http://bit.ly/1agwUPy


***************************************************************************************************************

Boleh daftar PERCUMA dulu di laman web di bawah: 
www.mudah123.com/?ref=3505
ATAU


Untuk mendapatkan maklumat tambahan, sila ke laman berikut: 

Salam Usahawan 

Ikhlas Daripada : 

Azhar 0111 - 864 8262

Read More

Saturday, January 25, 2014


Semalam (22/1/2014) komisyen topup telah dimasukkan kedalam bank untuk sesiapa yang layak. Semalam juga adalah hari Rabu, dimana malamnya akan diadakan presentation di HQ seperti biasa. Saya pula demam panas, memang rasa tak larat nak ke HQ, hanya makan ubat dan rehat atas katil. Tapi kat sebelah buka laptop dan tengok2 facebook. Bila komisyen dah masuk, walau pun lewat sehari, ramai yang post di FB beritahu komisyen dah bank in. Alhamdulillah, komisyen dah masuk, mesti sebentar lagi berdesup-desup rakan2 update Fb menyatakan kegembiraan komisyen dah masuk.

Oopsss, ia tak jadi kenyataan, mula2 satu, lepas tu dua, lepas tu tiga, lepas tu berdesup-desup rakan2 toneexcel update facebook mereka meluahkan rasa tak puas hati pasal komisyen kurang dari sepatutnya. Lepas tu, bertujai-tujai SMS saya terima bertanyakan perkara yang sama. HQ pun saya rasa menerima terlalu banyak panggilan talipon bertanyakan perkara tersebut, kerananya DEC sampai tak boleh nak buat kerja bertanyakan mengenai komisyen kenapa kurang. DEC pun jadi mangsa. Saya daripada demam terus hilang demam, lepas solat isyak, saya kata pada isteri saya, saya nak ke HQ. Isteri saya pening kepala, kata dia, larat ke?. Saya kata larat tak larat kena pegi, kerana dalam facebook sudah terlalu ramai yang kata bukan2 tentang ToneExcel. Ada sms yang saya terima dan tak sanggup saya nak baca, kata ToneExcel penipu, ada yang kata cepat lah bungkus kalau nak menipu dan macam2 lagi. Kalau orang baru sehari dua join toneexcel ini saya tak kesah sangat, tapi kalau mereka tu orang lama, saya kira dah melampaui batas. Kerana pada kebanyakkan orang, toneexcel ini hanyalah sumber pendapatan sampingan sahaja, tetapi bagi sebahagian lagi, ToneExcel ini merupakan asebab periuk nasi mereka. Tanya Rossane, tanya tuan hamka, tanya tuan slay, tanya sazali, tanya dan tanya dan tanya dan tanya X 200 000 orang yang lain..... mereka ini sangat sayang dan sangat menjaga nama toneexcel sebab mereka adalah ahli keluarga toneexcel. Jadi jika ada perkara yang begini berlaku mereka tidak pernah melatah, mereka sudah masak dengan prinsip toneexcel, yang mana toneexcel tidak sekali-kali akan menipu mereka, jauh sekali mendoakan toneexcel untuk melingkup. Saya sangat terguris dengan SMS yang saya terima tersebut.

Lebih kurang pukul 10 malam saya sampai ke HQ, hanya satu tujuan, saya pasti malam tadi ada orang yang datang dan akan menghentam HQ pasal komisyen ini, yang pasti HQ dengan kedudukannya sebagai HQ akan menjelaskan secara profesional kepada agen yang tak puas hati, tapi saya berbeza, saya pun agen macam orang lain juga, saya tak akan biarkan agen sendiri mengatakan perkara buruk dan kurang beradap terhadap kompany yang menjadi periuk nasi rakan2 kita yang lain. No way. Tapi, alhamdulillah, Founder kita Mr. Nelson telah pun meluangkan masa dengan beberapa orang leader untuk menjelaskan tentang perkara tersebut. Oleh itu disini saya terangkan mengapa berlakunya kekurang dalam pembayaran komisyen pada bulan ini.

Seperti yang rakan2 kita ketahui, bulan ini, Jan 2014, adalah bulan yang kali pertama kita membayar Bonus tahunan untuk tahun 2013. Jadi management merancang untuk bayar sekali komisyen topup dan bonus tahunan pada 21hb yang lalu. Tetapi apa yang berlaku, dua perkara baru terjadi serentak, pertama, transaction pada bulan Dec13 telah mencecah pada satu tahap yang belum pernah berlaku dalam sejarah toneexcel sebelum ini, jumlah kemasukkan ahli baru adalah 29,248 iaitu sudah hampir 30,000 sebulan. Jumlah ahli toneexcel sehingga kini adalah 255,000 iaitu suku juta ahli. Program seperti ini belum pernah dijalankan oleh mana2 kompany dalam dunia, program seperti ini belum ada mana2 programer dalam dunia buat programingnya, (saya sendiri programer dan saya sudah cuba bawa ramai programer untuk membantu, dalam dan luar negara, kesemuanya takut nak membantu). Jadi bila dua prosessing data dijalankan serentak menggunakan data base yang sama, dan ini kali pertama HQ buat kerana bonus tahunan adalah yang pertama, mana nak tahu, tiba2 sistem crash. Semua culculation tak keluar. No result, terpaksa buat satu-satu, dan dalam masa yang sama nak repair mana2 data yang terjejas. Rakan2, pada 21hb, Mr Nelson, directors dan kebanyakkan staff toneexcel balik rumah pagi kerana nak selesaikan perkara tersebut walau pun dah tahu pasti tak boleh nak selesaikan dalam masa yang suntuk.

Management buat keputusan yang pantas tuan,
1. Bayar komisyen topup berdasarkan pengiraan sistem yang dah tahu ada kesilapan. Bayar dahulu, kalau sepatutnya mereka dapat komisyen 100%, kalau run sistem boleh kira sampai 80% (contohnya), gunakan data tersebut untuk bayar, sebab toneexcel sudah menetapkan komisyen dibayar 21hb plus/minus 2 hari. Sebab Mr Nelson mahu yang agen mesti dapat duit dahulu, walau pun sudah tahu programing kira dalam serba kekurangan. (Crash - nak repair dan nak pakai bukan senang tuan). Jadi jalan apa yang ada sahaja dahulu, dan bayar komisyen pada agen. Sebab nak bayar komisyen lebih 200,000 orang dan berjuta transaction topup setiap hari, tak boleh pakai culculater, tak boleh pakai excel, tak boleh pakai sampoa.

2. Langkah kedua, sebelum CNY management akan run sistem untuk mengira dan membayar bonus tahunan.

3. Selepas selesai pembayaran bonus tahunan, management akan run sekali lagi untuk kira komisyen topup dan bayar kesemua kekurangan yang ada.

4. Management  ada beritahu saya, mana2 yang sudah terlebih bayar, tidak pernah ada dalam sejarah yang toneexcel minta balik atau tolak komisyen bulan seterusnya, maknanya toneexcel tanggung kerugian untuk setiap kesilapan yang berlaku, semata-mata nak bagi agen senang dan dapat komisyen yang lebih.

Jadi kesimpulannya, untuk lama dalam toneexcel ini, kita perlukan kesabaran, cuba saling faham memahami, dan jangan cepat melatah, ia tak baik untuk diri kita sendiri.

Kalau nak faham kesemua situasi diatas, cuba rakan2 bayangkan, sekiranya anda ada seorang anak yang duduk di sebuah kolej, tiap2 bulan anda bank in kan RM500 untuk dia, duit belanja tiap2 bulan. Pada satu bulan, tiba2 anda tak boleh keluar duit kerana perlu update buku lah katakan, sedangkan hari tersebut telah sampai hujung bulan untuk anda bank kan duit untuk anak. Jadi anda buat keputusan, bank in kan apa yang ada sahaja dahulu, takut anak tak makan nanti, takut anak susah nak belanja, nak bayar duit sewa rumah, anda bank in kan dulu RM300, bila dah update buku dan boleh keluar duit nanti, anda akan hantar balance RM200 kemudian. Apa perasaan anda sebagai bapa bila...

1. anak anda dapat RM300, dia terus talipon dan tanya " kenapa bapak bagi RM300 aje, bukan ke bapak tahu bapak kena bagi RM500 tiap2 bulan?"

2. anak dapat RM300, dia terus reply SMS, terima kasih abah kerana beri saya duit. Dia tak tanya pun kenapa short bagi bulan ni.

3. anak dapat RM300, dia terus call bapa dia, "Abah ada masalah kewangan ke? kalau ada abah tak perlu bagi RM300 ni dulu, saya pulangkan bagi abah balik pun tak apa, saya masih ada baki duit yang abah bagi bulan lepas, saya tak mahu abah susah"

Kalau andalah anak tersebut, pilih category anak yang mana anda ingin jadi, kita boleh pilih tindakkan, tetapi kita tidak boleh memilih hasil dari tindakkan tersebut.

Terima kasih kembali.

Mazelan Abas

# PS : Ini adalah penjelasan kepada mereka-mereka yg bertanyakan, mengapa komisen yang diterima berkurang....harap semua bersabar yer.....

Jom join TuneTalk - ToneExcel, hubungi saya iaitu 0111 - 864 8262

Maklumat lanjut di http://bit.ly/1cz9IAe


***************************************************************************************************************

Boleh daftar PERCUMA dulu di laman web di bawah: 
www.mudah123.com/?ref=3505
ATAU


Untuk mendapatkan maklumat tambahan, sila ke laman berikut: 

Salam Usahawan 

Ikhlas Daripada : 

Azhar 0111 - 864 8262
Read More

Saturday, January 18, 2014

Antara Kelebihan Pengguna TuneTalk - ToneExcel (TTTE)....

Mendapat diskaun apabila menginap di Tune Hotel sehingga 30%....

Hanya perlu emailkan maklumat2 berikut iaitu Nama, No IC, No ID, No Telefon, Hotel Pilihan, Tarikh check-in & check-out ke email HQ iaitu info@toneexcel.com 14 hari sebelum tarikh menginap..

Untuk detail maklumat tentang TuneTalk - ToneExcel (TTTE) PM @ Whatsapp ke 0111 - 864 8262 

Atau layari

http://toneexcel.biz/?id=221602




***************************************************************************************************************

Boleh daftar PERCUMA dulu di laman web di bawah: 
www.mudah123.com/?ref=3505
ATAU


Untuk mendapatkan maklumat tambahan, sila ke laman berikut: 

Salam Usahawan 

Ikhlas Daripada : 

Azhar 0111 - 864 8262

Read More

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter

Search Our Site

Jom Sertai Komuniti ToneExcel - Jana Wang Guna Telefon Bimbit
×
bloggerDaftar PERCUMA