Friday, January 31, 2014

Kita semua sedia maklum ada antara rakan-rakan yang hadapi masalah menerima SMS confirmation pendaftaran AD. 

Untuk makluman anda, saya rasa pendaftaran OK tapi anda tak tahu sama ada rakan baru tu dah daftar atau belum, kan? 

Saya cuma mahu berkongsi cara bagaimana nak check dan dptkan maklumat berkaitan: 

1. Lepas 2 jam pendaftaran, dan anda masih x terima mesej dari Data Entry Center (DEC), anda login akaun toneexcel anda. 
www.toneexcel.com 

2. Cuba tengok kat genealogy ada tak nama rakan yg anda register tadi? 
- Kalau ada, maknanya perdaftaran dah successful. 
- Kalau dalam genealogy masih takde nama rakan baru tu, cuba sms AD sekali lagi. 

3. If dah successful, untuk dapatkan IDP dan no tepon TTTE, mintak rakan baru login akaun toneexcel di website 

www.toneexcel.com 
Username : no kad pengenalan tanpa dash 
Password : 1234 

- Jika anda boleh login akaun, maknanya terbukti yg pendaftaran anda telah berjaya. 
- Kemudian click bahagian PROFILE dan anda leh tengok no IDP dan no telefon TTTE kat dalam tu. 

4. Lepas tu, jangan lupa untuk buat SMS/CALL untuk pengaktifan simkad. 

Leaders pls share this dengan rangkaian. 

PESANAN SAYA: Mohon check sendiri dulu (seperti di atas) sebelum call DEC

Setiap hari beribu pendaftaran baru, mohon bersabar 

Note: En Mazelan Abas dan pihak DEC tengah berusaha untuk mencari penyelesaian issue ini. 

Mohon kerjasama anda untuk bersabar Tolong jangan PM saya untuk tanya status akaun anda kerana saya tiada access kepada sistem dan saya ahli TTTE seperti anda semua...

Boleh daftar PERCUMA dulu di laman web di bawah:
www.mudah123.com/?ref=3505

Untuk mendapatkan maklumat tambahan, sila ke laman berikut:
http://toneexcel.biz/?id=221602

Salam Usahawan

Ikhlas Daripada :
Azhar

0111 - 864 8262



5 comments:

  1. salam tuan..sebuah kedai topup di kawasan saya menjual simkadkad Tone excel yang telah didftarkan diatas nama pemilik kedai itu sndiri kepada pengguna dgn harga Rm40.
    Ayah saya telah ditipu oleh cina itu ,pendftaran hanya menulis no IC diatas kertas kosong sahaja.Hanya terima sekeping cip yg telah dipotong,Sms darii toneexcel sellu diterima.Bagaimana untuk saya buat aduan sebagai pengguna?
    Tiada kena mengena dgn pendftaran ini kerana xada ID ataupun link dari tone excel.
    Boleh tak pihakk tone excel cek pemilik no 01115195147.
    Saya akan buat aduan di tribunal pengguna sekiranya ayah saya ditipu oleh peniaga cina itu.Harap pihak tuan dapat bekerjasama supaya masalah ini tidak timbul lagi.
    Saya tengok banyak simkad tone excel dikedainya.Adakah simkad klon atau tune talk..
    Dia Menjual dgn harga Rm40 dan dftrkan dgn nama pemilik kedai itu sendiri.
    Luahan seorang pengguna Tone excel yg kecewa kerana ayah ditipu oleh agen tone excel sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tn tanya pekedai tu adakah simkad tu tune talk atau toneexcel... sekiranya toneexcel terus buat aduan ke tribunal cc pada tone group agar mereka dapat membantu.

      Delete
  2. Replies
    1. masuk website www.tonegroup.net/topup/topup-now-EN.php dan masukk ic

      Delete
  3. Ade satu nom tune talk ni telah ugut sy dan family sy. . Mcm mne sy nk tahu sape pemilik nom tersebut ?

    ReplyDelete

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter

Search Our Site

Jom Sertai Komuniti ToneExcel - Jana Wang Guna Telefon Bimbit
×
bloggerDaftar PERCUMA