Wednesday, February 5, 2014

Mungkin anda ingin tahu siapa Data Entry Center (DEC) ini. Mereka ini adalah rakan-rakan kita yang membantu mempercepatkan pendaftaran dengan cara SMS. Mereka BUKAN pekerja TuneTalk mahu pun pekerja ToneExcel, tetapi rakan-rakan yang tolong key-in SMS pendaftaran anda supaya anda mendapat ID dan nombor TuneTalk dengan cepat.

Cara biasa pendaftaran adalah dengan mengisi borang pendaftaran, hantar kemana-mana Service Center dan Branch atau anda boleh faxkan borang pendaftaran tersebut ke HQ. Proses ini kadang-kadang mengambil beberapa hari untuk anda mendapatkan no ID dan nombor TuneTalk. Tetapi dengan cara SMS ini, anda mendapat ID dan nombor TuneTalk dalam jangka masa satu @ dua jam.

Jadi jika anda menghadapi masalah dengan pendaftaran atau ingin mengetahui status pengekalan no lama, anda bolehlah menghubungi mereka di talian hot-line 03-77709183. Mereka ini bekerja 8 hari seminggu, membantu kita pendaftaran dari jam 9 pagi sehingga 12 malam tanpa mengira hari sama ada hari minggu, hari cuti umum.

Hormatilah group ini, jangan ada sesiapa yang nak marah-marah mereka. Tanpa mereka yang mengendalikan pendaftaran cara SMS, pasti kita semua akan menghadapi masalah kerana pendaftaran menggunakan borang, kita perlu pergi berjumpa Service Center untuk key-in data, bila dah dapat ID dan no TuneTalk, upline perlu call downline untuk memberitahu ID mereka, jawapannya anda sendiri akan pening kepala untuk menggerakkan bisnes ini.

Di HQ pula, kita perlu banyak bersabar kerana di HQ ToneExcel, hanya ada beberapa orang staff sahaja, 5 orang staff nak handle 170,000 orang pengguna ToneExcel. Kalau ada sesiapa yang telefon HQ tapi tak dapat, sabarlah sedikit, anda boleh juga telefon menggunakan ketiga-tiga talian lain iaitu 010-5000 969 atau 010-5333 969 atau 03-90543809.

Satu perkara lagi, kalau anda ingin merujuk tentang sesuatu perkara, rujuklah di tempat yang betul, kalau mengenai pendaftaran, rujuklah ke DEC, jangan telefon HQ, jangan telefon upline anda dan tanya pendaftaran dah dapat ke belum, kerana mereka tidak tahu. Kalau nak tanya mengenai komisyen, rujuk ke HQ, jangan telefon DEC, jangan telefon upline anda, tanya komisyen dah masuk ke belum, kerana mereka juga tidak tahu. Nak tanya pasal setting Blackberry atau data package, sila tanya ke TuneTalk Customer Service, jangan tanya DEC. Rujuk ke tempat yang betul, kalau tidak hanya membuang masa ramai orang.


Kredit : 
Buku "Buat Duit Dengan Handphone Anda" 
Tulisan Sifu Mazelan Abas

***************************************************************************************************************

Boleh daftar PERCUMA dulu di laman web di bawah: 
www.mudah123.com/?ref=3505
ATAU


Untuk mendapatkan maklumat tambahan, sila ke laman berikut: 

Salam Usahawan 

Ikhlas Daripada : 

Azhar 0111 - 864 8262


0 comments:

Post a Comment

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter

Search Our Site

Jom Sertai Komuniti ToneExcel - Jana Wang Guna Telefon Bimbit
×
bloggerDaftar PERCUMA